Lite jobbig dag

Hej allihopa! :)

Det hela började med att jag försov mig en kvart! Som tur var så väckte mamma mig... Efter lite stressande hit och dit var jag efter ett tag klar och då skyndade jag iväg till busshållsplatsen.
Bussen var proppfull och jag fick sätta mig en bit längre bak i bussen än normalt.

Väl i skolan hade vi historia första lektionen. Vi gick igenom en del orsaker till varför första världskriget startades och lite annat. (vi ska visst läsa om första världskriget den här terminen)
Lektionen efter hade vi matte. Förra årets mattetimmar var hela klassen i klassrummet och det var ganska tjattrigt och bråkigt. Nu har vi delats upp med en parallellklass i tre grupper, precis som i engelskan. Jag är även här i medel. Nu för tiden klagar vi från klassen som kommit i den gruppen på att det är så tyst. Vi har samma mattelärare i matte det här året med och han verkar också tycka att det är lite väl tyst... (skratt)

På fysiken fick vi årets fysikbok och började sedan prata vad vi skulle börja med det här året. Jag får ursäkta mig att jag inte riktigt kan förklara ännu, men inte kan jag tjuvtitta i min fysikbok som ligger i skåpet heller... Vi ska åtminstone bl.a. räkna ut hur mycket energi det tar att lyfta vissa saker från olika höjd o.s.v. Medan fysikläraren pratade höll han på att leka med en tumstock. Efter ett tag satte han den ifrån sig den och skrev lite på tavlan. Sedan kom den andra fysikläraren in i klassrummet och skulle hämta lite saker. (Ingen kollade vad han tog med sig särskilt noga) Sedan skulle vi göra en laboration och tumstocken vi skulle ha till hjälp var spårlöst försvunnen!

Kemin därefter kändes lite trög, dessutom stank det i klassrummet efter att vi gjort kol av ett par träbitar... (vi håller på med kol nämligen)
På musiken ska vi börja med att spela gitarr... Hrm, av det lilla jag minns från trean så var det inte särskilt lätt! Fast nu när vi gick igenom väldigt mycket så förstod jag åtminstone mycket bättre än jag hade gjort i trean! I vilket fall som helst måste jag hitta en gitarr att träna på hemma, som när vi förra året spelade Keyboard.

På bussen hem berättade jag om dagen för min kompis och nämnde den försvunna tumstocken. (hon och jag har fysik samtidigt, inte i samma klassrum då!) Hon skrattade och förklarade att deras fysiklärare hade varit till vårt klassrum och hämtat lite saker. När han hade kommit tillbaka hade han visst haft med sig en tumstock... (skratt)



//Amber_sweet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0