Jaha, så var det visst fredag...

Hej allihopa! :)

De två första lektionerna hade vi gymnastik och när vi kom ut från omklädningsrummen duggade det utanför. Sjuorna som har gymnastik samtidigt som oss fick visst ha samling i gymnastiksalen så dem såg vi inte mycket av... Efter lite snack med gympaläraren kom vi fram till att vi skulle ha det inne i gymnastiksalen. Sjuorna skulle visst sticka till en annan sal en bit bort så vi fick ha salen för oss själva.
Fridrott hade vi och vi började med häcklöpning... Ja ni vet, när man springer runt på en bana hoppar över en massa metallhinder. De flesta var i ganska lagom höjd för mig, men de två sista var verkligen onödigt höga. Jag kunde redan föreställa mig hur jag skulle hoppa och fastna med foten och slå hårt i golvet... Urk... Okej, det hände mig inget sådant men eftersom jag hade varit lite krasslig den senaste tiden så behövde jag inte ta särskilt många varv heller. :)

Svenskan var lite halvtråkig, vi gick igenom den där texten från förra gången och sedan hann jag med några extrauppgifter.
På bilden fortsatte vi rita på synvillorna. Vi ska rita två olika bilder på ett stort papper. Båda föreställer ett rutsystem, men rutorna är olika stora på vissa ställen så på den ena bilden t.ex ser det ut som om man skulle trycka en boll mot ett rutsystem bakirfån. Vi började färglägga rutorna och jag valde att ta gult och lila till den ena bilden. Efter ett litet tag känndes det lite jobbigt med den starka gula färgen... :S Har inte mycket gult kvar på den, så det ska nog gå bra!

För övrigt hoppas jag att ni får en trevlig fredag! :D


//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: Nathalie <333 ;)

Hej fin blogg :) Komentera gärna min o min kompis blogg ^^

2010-08-27 @ 18:44:05
URL: http://funki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0