Bokrecension: Så länge vi båda andas

Hej allihopa! :)
 
Det har varit lite fullt upp den senaste tiden, men jag har iallafall hunnit läsa ut sista delen i Twilight-serien! ;)
 
Bokrecension:
 
Namn: Så länge vi båda andas
Handlar om: Äntligen är det dags för bröllop och även om Bella är nervös inför det hela är hon väldigt lycklig. Äntligen ska Edward bli hennes och äntligen ska hon få sitt lyckliga sagoslut. Dock bekymrar hon sig för Jacob som varit försvunnen ett tag och hon vet mycket väl att det är på grund av henne. Så väl efter bröllopet beger sig de till bröllopssemestern med den hemliga destinationen, men väl där ändras plötsligt allting dramatiskt efter några dagar... Någonting som kommer vända upp och ned på allas tillvaro.
Antal sidor: 556 st. i pocketformat
Bokserien: Så länge vi båda andas är den fjärde och sista boken i Twilight-serien, första heter Om jag kunde drömma, andra När jag hör din röst och tredje Ljudet av ditt hjärta.
Kommentarer: Tidigare kändes det som om serien bara blev bättre vartefter man läste flera böcker, men den här gången måste jag nog påstå att den föregående boken var bättre. Dessutom tycker jag att det författaren skulle ha tagit ut svängarna i sista boken, det är ju då det ska vara nästan som bäst och "la grande finale" ska ju vara väldigt dramatisk så att slutet känns som en riktig lättnad... Men den var nog lite för slö för att kunna leva upp till de förväntningarna, tyvärr. Dock är ju boken ändå läsvärd, det är den. Så här i efterhand måste jag väl konstatera att serien var ganska bra, men den lär inte klassas till en av mina favoriter.
Grupp: Dramatik, action, vänskap, romantik, humor och fantasy.
Ålder: ca. 13-14+
Betyg: ♥♥♥♥
Boken är skriven av: Stephenie Meyer
 
//Amber_sweet
 

Kommentarer
Postat av: Elsa

Hej Amber. Jag undrar..du skrev ju att du skulle vara där tisdag till onsdag..vilken vecka menar du, 31 eller 32? Jag skulle uppskatta om du specifierade ett visst datum, så att vi vet säkert, om vi nu ska boka biljett osv.../E.

2012-07-20 @ 10:31:53
Postat av: Amber_sweet

Hejsan!
Jo ursäkta, vecka 31 syftade jag på. Så jag är nog där 31 juli - 1 aug. :)

2012-07-20 @ 13:39:39
URL: http://ambersweet.blogg.se
Postat av: Elsa

Åh, okej, vilken tur! För det är den veckan mina föräldrar är lediga, annars skulle jag inte ha kunnat komma. Skulle du inte kunna ta reda på lite mer, om ni bestämt något eller så?

2012-07-20 @ 18:14:42
Postat av: Amber_sweet

Elsa: Okej, så bra! :) Alltså, nu är det såhär att hon är bortrest så jag kan inte planera något mera med henne just nu och jag är ju själv på väg bort i nuläget... Men jag lovar att kontakta dig så fort jag är tillbaka och fått veta mera. Men är du där någon av dagarna kan jag iallafall lova att det lär gå bra! :)

2012-07-21 @ 21:03:35
URL: http://ambersweet.blogg.se
Postat av: Elsa

Hej Amber. Nu har vi bokat biljetter. Vi ankommer till Stockholm på tisdag förmiddag, 31 juli. Vi åker hem på onsdag kväll, 1 augusti. Du hör ju av dig när du kommit hem. Jag hoppas att det ska funka nu..!

2012-07-22 @ 19:44:22
Postat av: Amber_sweet

Elsa: Hejsan! Okej, det blir lite ändrade planer för min del nu. Vi far på onsdag morgon och kommer hem på torsdag istället, men i så fall hinner vi ju träffas på onsdagen, om det går bra? :)

2012-07-30 @ 12:14:14
URL: http://ambersweet.blogg.se
Postat av: Elsa

Hej Amber. Okej, men det låter bra. Då träffas vi alltså på onsdag. Har du mitt mobilnummer? Jag har ditt som jag fick för ett år sen. Stämmer det? När och var ska vi ses på onsdag?

2012-07-30 @ 14:15:51
Postat av: Amber_sweet

Okej, jo det gör vi. Jodå, jag har också kvar ditt. Jag vet inte riktigt ännu när vi är framme, men jag sms:ar imorgon när jag vet mera! :)

2012-07-30 @ 17:04:12
URL: http://ambersweet.blogg.se
Postat av: Elsa

Amber: Jag skickar ett test-sms från min mammas mobil för att se att det funkar. Du kan väl skicka tillbaka en bekräftelse så att vi vet att det funkar, annars når vi inte varann.

2012-07-30 @ 17:34:14
Postat av: Amber_sweet

Elsa: Okej, jo det är nog en god idé. :)

2012-07-31 @ 09:04:37
URL: http://ambersweet.blogg.se
Postat av: Amber_sweet

Elsa: Jag har inte fått något sms så jag skickade ett till dig, men har du med dig mobilen? Är ni säkra på att ni lade till 00358 före mitt nummer om inte annat? (man måste lägga till det om man ringer till Finland)

2012-07-31 @ 11:03:21
URL: http://ambersweet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0