Bokrecension: Ljudet av ditt hjärta

Det händer av någon anledning en massa för tillfället, bl.a. har vintern inte riktigt hunnit sätta igång ännu... Det är inte ens minusgrader och vid den här tiden förra året hade det redan börjat snöa för flera veckor sedan... Nåja, de ha faktiskt lovat snö redan nästa vecka, så vi får väl se hur det blir med det sedan. :)

I övrigt har jag faktiskt lyckats läsa ut Ljudet av ditt hjärta under kaoset av en massa prov, deadlines och allmänna händelser, så här kommer en ny bokrecension!

Ljudet av ditt hjärta
Handlar om: Äntligen är Edward tillbaka, men nu är Bella tvungen att välja mellan sin älskade Edward och sin nyfunna vän Jacob som hon blivit mycket god vän med på senaste tiden. Men hur ska man få två ärkefienden att kunna samarbeta? Samtidigt skräms folk av de hemska rubrikerna i tidningarna nuförtiden, de skvallrar om en härjande mördare i Seattle, men är det bara vanligt folk som bekymrar sig över detta? Och vad gör man när plötsligt hela Forks verkar vara i fara?
Antal sidor: 530 st. i inbundet format
Bokserien: Ljudet av ditt hjärta är tredje boken i Twilight-serien. Första heter Om jag kunde drömma och andra När jag hör din röst.
Kommentarer: Ah, äntligen börjar jag nästan förstå hur folk kan tycka så mycket om den här serien! Det var först nu, enligt mig, som det faktiskt började hända saker. De två andra böckerna kändes ju riktigt stillsamma i jämförelse med tredje boken, nu händer det ständigt en massa saker! Men man överraskas fortfarande av en massa. Sedan blir jag lite frustrerad över Bella ibland, men det jämnade ut sig igen när hon umgicks med Jacob "utan tillåtelse"... (skratt) I övrigt kunde den gärna ha fått vara lite mera detaljerad, men, men...
Filmen vs. boken: Än en gång vann boken, filmen kändes väldigt hopklippt och som om någon snabbspolade storyn på vissa ställen. Det blev helt enkelt inte bra... Och dessa effekter som ska vara med i strider och liknande ser mest bara konstiga ut på film. I boken känns det trevligt t.ex. när vampyrerna springer i ultrafart, men när de gör det i filmen ser det bara fånigt ut... Visst fick man en sådan känsla i de tidigare filmerna, men den kändes mera understruket i tredje filmen. Sedan blev filmen så avskalad när man inte fick veta hur Bella tänkte, hon gjorde liksom bara det hon skulle göra utan att man fick veta några orsaker eller åsikter.
Grupp: Dramatik, action, vänskap, romantik, humor och fantasy.
Ålder: ca. 13-14+
Betyg: ♥♥♥♥½