Bokrecension: Om jag kunde drömma

Hej allihopa! :)

Nu börjar läsningen gå undan kan jag berätta, så det lär bli mycket bokrecensioner nu framöver. (skratt)

Bokrecension:

Namn:
Om jag kunde drömma
Handlar om: 17-åriga Bella flyttar den lilla sömniga och regniga staden Forks där hennes pappa Charlie bor. Hon har inte varit där på evigheter och det finns det en hel del skäl till också. Bella är rädd att hon ska bli utstött i skolan, men det verkar snarare som om varenda kotte tycker att hon är hur intressant som helst till Bellas förfäran; hon råkar vara lite av en ensamvarg. Men så stöter hon på syskonskaran Cullen och hela hennes värld vänds upp och ned och lär aldrig bli sig lik igen.
Antal sidor: 415 st. i pocketformat
Bokserien: Om jag kunde drömma är första boken i Twilight-serien.
Kommentarer: Om jag kunde drömma är en välskriven bok och den har en klar röd tråd för det mesta, så det är inte särkilt svårt att hänga med. Dock innebär detta att det inte blir med alltför många detaljer, så storyn känns nästan lite avskalad på något vis... Men bra är den, den saken är säker.
Filmen vs. boken: Boken är helt klart bättre, vissa scener som jag ansåg helt okej i boken såg endast fånigt ut i filmen. Dessutom såg det nästan ut som om de grimaserade hela tiden... (skratt) Nej, filmen var inte riktigt lika bra som boken. :)
Grupp: Dramatik, action, vänskap, romantik, humor och fantasy.
Ålder: ca. 12+
Betyg: ♥♥♥♥
Boken är skriven av: Stephenie Meyer


//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Elsa

Äntligen har du läst den, men jag undrar varför du bara gav den en fyra...^^ Svar kommer inom de närmsta dagarna.

2011-08-31 @ 21:13:42
Postat av: Amber_sweet

Elsa: Som sagt så känns storyn lite avskalad och du vet ju hur förtjust jag är vid detaljer och finurliga finesser så ja... ^^ Okej bra, då vet jag! :)

2011-09-01 @ 14:16:49
URL: http://ambersweet.blogg.se/
Postat av: Lovisa

aa, nu väntar vi bara på att du ska läsa den andra. (; (: ^^

2011-09-01 @ 14:23:45
URL: http://loviii.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Lovisa: Hrm ja, skulle behöva komma mig iväg till skolbibban och kika om de har tvåan där. (; (: ^^

2011-09-02 @ 14:20:37
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0