Bokrecension: Förlorad ängel

Igår var jag med två kompisar och shoppade inför skolstarten, sedan på kvällen var jag på talka till kårlokalen igen. (vi köpte ny färg, målade slut på den gamla och pratade en massa däremellan också... (skratt) ) I övrigt har jag hunnit läsa ut en riktigt bra bok också, så tänkte ta och recensera den nu! :)

Namn: Förlorad ängel

Handlar om: Nora får inte behålla sin nyvunna skyddsängel Patch särskilt länge. Nora gör slut efter ett ganska allvarligt gräl och plötsligt är hela hennes värld uppochner. Hon vet inte vad hon ska ta sig till utan Patch och ännu värre känns det ju när han hänger efter Noras värsta fiende, Marcie. Samtidigt försöker Nora ta reda på barndomsvännen Scotts, som hon inte sett på år och dagar, förflutna. Så börjar det plötsligt hända väldigt skumma saker och Nora verkar vara sin fars mördare på spåren, men kan det verkligen vara den hon anar att det är?!

Antal sidor: 317 st. i inbundet format

Bokserien: Förlorad ängel är den andra boken i den namnlösa serien som vi kallar "ängla-serien" för enkelhetens skull. Första heter Fallen ängel.

Kommentarer: Andra boken var inte riktigt lika bra som första boken, men den hade fortfarande kvar samma nervkittlande blandning av romantik, drama och action. Lite fler påminnelser av vad som hände i förra boken kunde det gärna ha fått vara för min del, i och med att det var ett bra tag sedan jag läste den... Men man hängde med ganska bra ändå. Storyn känns väldigt genomtänkt och ledtrådarna man får genom bokens gång passar ihop riktigt bra väl på slutet vid upplösningen. Helt klart en läsvärd bok! :)

Grupp: Vänskap, romantik, action, spänning, fantasy och en gnutta humor.

Ålder: ca. 14+

Betyg: ♥♥♥♥