Bokrecension: Fallen ängel

Hej allihopa! :)

Uj, så det har regnat idag! Vid lunchen öste det verkligen ned när jag satt med två kompisar och diskuterade. Hade dock tänkt skriva en till recension nu, rekommenderar den här boken starkt! :)

Bokrecension:

Namn:
Fallen ängel
Handlar om: Nora är egentligen som vilken annan High-school tjej som helst, men så ändras allting i ett svep när hon och hennes kompis Vee måste byta platser under biologin till sin förfäran. Mitt i allt är Nora tvungen att sitta bredvid den där osammarbetsvilliga Patch, en skum kille som tidigare inte gjort särskilt mycket ljud ifrån sig, men nu är han efter Nora mest hela tiden. Nora bestämmer sig för att hon måste ta reda på mera om honom när underliga saker börjar hända. Någon utsätter henne för fara och spionerar på henne och Patch är starkt misstänkt, vem skulle det annars vara?
Antal sidor: 288 st. i pocketformat
Bokserien: Fallen ängel är första boken i den namnlösa serien som vi kallar "ängla-serien" för enkelhetens skull.
Kommentarer: Jag gillar den här boken, det finns många trevliga karaktärer och storyn är inte svår att hänga med i. Dock blev jag lite besviken när fantasy grejen ändrades till någon värre deckar/action, det kändes bara fel även om spänningen steg. En annan sak som jag störde mig lite på var att det inte direkt fanns några helt igenom "snälla" killar, det verkade mest bara vare tjejer som var trevliga. De få killar som verkade trygga och trevliga, visade sig ju sedan kunna var livsfarliga. Visst, det är kul när det är sådana plötsliga vändningar i en bok på sätt och vis, men det ger ju tyvärr även en falsk bild av verkligheten.
Grupp: Vänskap, romantik, action, spänning och fantasy.
Ålder: ca. 13-14+
Betyg: ♥♥♥♥
Boken är skriven av: Becca Fitzpatrick


//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: Blunk

Har du läst den också!? 0.0

Men jag tyckte det va så roligt med en "fallen ängel" så min hjärna kunde inte riktigt koppla ihop att det var seriöst XD Nu blev det jätte konstigt XD

2011-09-13 @ 19:22:59
URL: http://blunk.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Haha, verkligen? xD Jag blev ju jättebekymrad för Noras skull när en massa otäcka saker hände... ^^

2011-09-14 @ 14:22:36
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0