Bokrecension: Hunger

Hej allihopa! :)

Har verkligen fått mycket läst nu när jag varit sjuk, men saknar som sagt att träffa folk... Och inte är det någon idé att träffa folk eftersom jag borde spara på rösten, har fortfarande lite ont i halsen. :S

Bokrecension:

Namn:
Hunger
Handlar om: Caine har vaknat upp efter sin långa och sjukliga sömn, efter mötet med mörkret... Eller Giagafen, som Diana har hört honom prata om i sömnen. Diana undrar vad det egentligen var, det som Drake fick sin arm av och vad det var som fick Caine till detta fruktansvärda tillstånd. Men när Cain vaknar har han en plan, en underbar plan! Nere i Pardio Beach blir hungern bara värre och värre, så Sam och några till bestämmer sig för att ge sig ut på åkrarna och se om det finns något ätbart, men vad är det som lurar under marken?
Antal sidor: 447 st.
Bokserien: Hunger är andra boken i serien Gone, första heter Övergivna.
Kommentarer: Skulle nästan påstå att den här var bättre än ettan, den var mycket svårare att lägga ifrån sig. Jag gillar storyn och alla karaktärer, allt är så välgjort och genomtänkt! Måste till och med erkänna att jag gillar Caine, Diana och Drake, även om de är allt annat än trevliga egentligen...
Grupp: Action, vänskap, romantik och en aningen humor. Sedan är det ju i hela sig en underlig blandning av fanfiction och fantasy...
Ålder: ca. 13-14+
Betyg: Väldigt svårt... Men egentligen förtjänar den helt klart ♥♥♥♥½
Boken är skriven av: Michael Grant
Hunger

//Amber_sweet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0