Bokrecension: Övergivna

Hej allihopa! :)

Hm, så ska vi stryka en till bok i listan!

Bokrecension:

Namn: Övergivna
Handlar om: Mitt på historialektionen försvinner läraren i fjortonåriga Sams klass. Alla elever rycker till och undrar vad som hänt. Snart visar det sig att alla vuxna och de över femton i skolan har försvunnit spårlöst, bara gått upp i rök! Sam och hans vänner Astrid och Quinn försöker ta reda på vad som riktgit hänt. Snart visar det sig att alla vuxna i hela stan försvunnit! Och från ingenstans har en barriär kommit runt dem, med kärnkraftet i mitten. Snart fyller Sam femton och de måste skynda sig att komma på vad som hänt, för när man fyller femton så försvinner man!
Antal sidor: 400 st.
Bokserien: Övergivna är första boken i serien Gone.
Kommentarer: Jag hade föreställt mig något i stil med The Tribe (en tv-serie som gick på Tv förut. Handlade om att alla över arton i hela världen fick en mystisk sjukdom och dog) som det liksom ligger någon trevlig stämning över, även om handlingen ibland är allvarlig och väldigt spännande. Men Gone har ju också sin lilla stämning, även om jag själv tyckte att det blev lite väl spännande ibland...
Grupp: Action, vänskap, romantik och en aningen humor. Sedan är det ju i hela sig en underlig blanding av fanfiction och fantasy...
Ålder: ca. 13-14+
Betyg: Väldigt svårt... ♥♥♥♥
Boken är skriven av: Michael Grant


//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: Blunk

Äntligen läser du den!!

SeS ;)

2010-08-14 @ 21:11:33
URL: http://Har ingen blogg...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0