Bokrecension: Sagan om de två tornen

Hej allihopa! :)

Skrivarkursen var helt okej och de andra deltagarna är ganska trevliga, dock känner jag de flesta sedan tidigare. (skratt) Dock tycker jag att vissa av uppgifterna vi får kan vara lite jobbiga när de är på tid, jag skulle vilja sitta och skriva jättelänge men man har på sig kanske bara tio-tjugo minuter... (skratt)

Nå, jag har även lyckats läsa ut Sagan om de två tornen, bara en bok kvar i trilogin alltså! (skratt)

Bokrecension:

Namn: Sagan om de två tornen
Handlar om: Frodo och Sam har ensamma gett sig av mot Mordor med ringen, dessvärre verkar de inte vara ensamma på färden... De andra i truppen sörjer en av sina truppmedlemmars död, han stupade när han försvarade sig mot orcherna, innan de är tvungna att skynda efter orcherna som tagit hoberna Merry och Pippin till fånga. Ska de lyckas hinna ifatt dem eller är deras vänner borta för alltid?
Antal sidor: 406 st. i inbundet format
Bokserien: Sagan om de två tornen är andra delen i trilogin Härrskarringen. Första boken heter Sagan om ringen.
Kommentarer: Boken är fortfarande överdetaljerad, språket extremt gammaldags, men mitt i allt sjungs det mindre och händer lite mera! Bättre än första boken är den iallafall, men vid vissa delar kan storyn fortfarande kännas ganska slö. Dock förstår jag fortfarande inte att man kan tycka såpass mycket om den här trilogin...
Grupp: Fantasy, vänskap, action och en gnutta humor.
Ålder: 12+ (det är ganska krångligt språk i den som sagt)
Betyg: ♥♥♥
Boken är skriven av: J.R.R. Tolkien



//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: Elsa

Hej Amber. Hade tänkt svara idag, men jag...det blir på söndag i stället. Är helt enkelt för förbannad för att skriva nu. Mer om det i mejlet.

2011-12-30 @ 20:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0