Bokrecension: Sista avfarten till älvalandet

Hej allihopa! :)

Ursäkta att jag inte varit särskilt aktiv med bloggandet, men har haft för mig så mycket senaste tiden... Var jag inte på övernattning så var det liksom scoutevenemang eller dagsresa som gällde... Nå, har mitt i allt detta lyckas läsa ut en bok och den ska jag givetvis recensera! :)

Bokrecension:

Namn:
Sista avfarten till älvalandet
Handlar om: Theo Vilmos har det inte lätt. Hans flickvän gör slut, han blir utsparkad ur bandet han sjöng i och hans mor dör i cancer. Men snart finner han en bok som hans gammelmorbror skrivit, en bok om en otrolig sagovärld där olika blomfamiljer verkar härska över en stad. Men när Theo flyttar till en stuga i bergen i San Francisco anar han inte att det är någon som förföljer honom... Någonting underligt är i görningen, något mycket större än Theo någonsin skulle kunna ana.
Antal sidor: 347 st. i pocketformat
Bokserien: Sista avfarten till älvalandet är första boken i serien Blommornas krig.
Kommentarer: Tad Williams är en duktig författare (det går inte att förneka), men sådär i början kan boken vara ganska svår att komma in i och det känns verkligen inte som en fantasybok då. Den kan vara ganska trög och tråkig vid vissa ställen sådär i början, men när man väl kommit in i boken är den väldigt bra. Det händer mycket när det väl händer någonting och den är lätt att hänga med i när man väl kommer in i den som sagt. Jag gillade dock boken, om man bortser från den sega början.
Grupp: Fantasy, vänskap, romantik, dramatik, humor och lite action.
Ålder: ca. 13+, den kan vara ganska svår att förstå ibland
Betyg: ♥♥♥½
Boken är skriven av: Tad Williams


//Amber_sweet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0