Bokrecension: Häxa

Hej allihopa! :)

För tillfället är jag dessvärre lite krasslig igen, hoppas att jag blir bättre tills tisdagen iallafall, hade nämligen tänkt sova över hos en kompis då. Nå, sportlov har jag för tillfället så jag har mera tid över till att läsa nu. ;) Annars vill jag nämna också, innan jag börjar med bokrecensionen, att jag troligtvis byter design på bloggen idag, så ni får kika in lite senare och se vad ni tycker! :)

Bokrecension:

Namn: Häxa
Handlar om: femtonåriga Mary bor hos sin mormor, men folk börjar bli väldigt misstänksamma gentemot henne mormor eftersom hon är så kunnig inom örter. Snart blir hon anklagad att vara häxa och det slutar med att hon tillslut avrättas. Mary flyr med hjälp till Amerika, där ska hon väl kunna börja ett nytt liv utan några misstankar? Eller?
Antal sidor: 232 st. i pocketformat
Kommentarer: Häxa är en bra bok och helt klart läsvärd om man är historieintresserad. Det speciella med den här boken är att dessa anteckningar av Mary har man hittat insydda i ett gamalt lapptäcke, så detta har hänt på riktigt. Det märks att det är lite gammaldags språk, men det är ändå förståeligt och det tycker jag att det bör få vara så pass likt som originalanteckningarna ändå.
Grupp: Historia, vänskap, romantik, dramatik och lite spänning.
Ålder: ca. 13+
Betyg: ♥♥♥½
Boken är skriven av: Celia Rees
Häxa

//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Thea

Ah, den boken kommer jag ihåg att jag gillade ^.^

2012-04-11 @ 21:52:24
URL: http://lillaskrivaren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0