Våta kläder, stukad fot och härlig nederbörd

Hej allihopa! :)

Dagen började verkligen som vilken fredag som helst och jag hoppades på en ganska okej morgon, men tänk så fel man kan ha... När jag väl hade kommit ut och började skynda uppför infarten insåg jag att det var ett lager is under den där snön just då lyckades jag trilla omkull och få en massa snö på mig. Jag fick kila in och byta om jag och tack vare det missade jag bussen, stod och väntade på den ett tag men gav sedan upp och fick ringa pappa och be honom skjutsa mig. När vi väl kom till skolan var skolgården helt tom, samma sak med korridoren med skåpen i. Jag skyndade att sätta in väskan innan jag stack iväg till gympasalen för att inse att de bara just skulle börja, trodde jag hade blivit mer försenad än så...
Väl på gympan började vi med någon tagare, fiskenätet kanske ni andra också kört på gympan tidigare någon gång? En är tagare och sedan när den får tag i någon så håller de varandra i händerna och försöker ta flera, så byggs kedjan på med bara flera och flera vart efter. Så körde vi i alla fall alltid i lågstadiet. (här på Åland finns inget mellanstadie utan från ettan till sexan så går man i lågstadiet helt enkelt) Jag gillade den inte redan då, jag har nämligen alltid varit ganska kort och när vi hade den i lågstadiet så lyckades jag alltid hamna med typer som var mycket längre än mig och snabbare. Jag hade svårt att hänga med och de var ju så insatta i gympan de där typerna att inte hade de tid att ta hänsyn till mig heller... (tung suck) Nå, enligt min gympalärare skulle vi visst hålla armkrok och det tyckte jag att inte var någon särskilt bra idé, man fick ont i armarna och inte får man ju heller den ultimata längden på kedjan heller... Mina onda aningar stämde, en tjej i klassen lyckades ramla omkull riktigt tokigt och hon vrickade foten ordentligt på köpet. Den svullnade så pass mycket att de fick åka till akuten med henne, stackarn... :(

Tredje lektionen hade vi ju bild som vanligt då, vi skulle fortsätta med det där bildprojektet (beskriver det närmare här) och nästa del skulle vara i Op Art, vilket jag faktiskt tyckte var ganska trevligt. Tjejens läppar och en bit av halsen och några toppar av håret fick komma med, man skulle rita ett randigt mönster över henne. Så skulle man sedan sudda ut konturerna runt läpparna och man skulle kunna se dem ändå. (ränderna blir ju böjda över läpparna och halsen när de inte är helt raka, om ni förstår vad jag menar?) Man skulle ha det i vitt och valfri färg på ränderna och jag valde rött, tyckte det såg lite polkagrisaktigt ut och eftersom jag ville köra med något annat än lila som exempelbilden hade. (vilket jag egentligen tyckte var snyggast, men, men..)
Nästa lektion hade vi svenska och vi skulle ju haft vår svenskalärare givetvis, men hon hade visst stuckit till stan med niorna hon.. Så vi trodde vi skulle få hål, men då kom matte- och fysikläraren gående och sade att han minsann skulle vikariera.  Nå, vi fortsatte med tidningarna vi skulle göra om andra världskriget och jag tycker det är jättebra att vi är i stora grupper, annars blir det så lätt att det är i små grupper och om man hamnar i samma som någon ganska oambitiös typ kan det hela gå ganska ordentligt åt skogen. I alla fall började jag på min artikel om Blitzen, när Hitler bombade framförallt London alltså.
Under lektionen fick jag en aning om att det skulle regna, eller åtminstone bli nederbörd. Klassrummet får liksom mitt i allt ett annorlunda ljus från den grå himlen där ute och man känner det inombords också. Mina aningar stämde, det började snöa/regna på rasten där efter.

Amuto, Shugo Chara

//Amber_sweet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0