Vårkänslor, kokosbollar, gymnasium och π-dagen

Hej allihopa! :)

Ja, när jag genade på den vanliga vägen i morse iväg till busshållsplatsen fick man nästan vårkänslor när man gick på det knastrande gruset. Tyvärr vet jag inte om jag ska gilla att snön håller på att töa på det här viset medan det duggar och blommorna börjar komma upp, eller om jag ska tycka om när det snöar så där riktigt mycket mitt i allt... (tung suck)
På klasstimmen sade de att klassmiddagen var uppskjuten till ett senare tillfälle... Tyvärr ska jag bort då så kan inte komma, men de pratade om att de kanske ska ha en till så får väl försöka komma på den istället! Men måste i alla fall snacka med någon av klasslärarna om det imorgon, plingade nämligen inte riktigt till i morse när de pratade om det på klasstimmen, måndag ni vet.

Vi ska ha läsvecka den här veckan med, men har ju läst ut boken vi skulle läsa så ska nu börja på Boktjuven! :)
På hemkunskapen hann vi bara med att göra kokosbollar eftersom det skulle komma något gymnasium och informera alla åttor tredje lektionen. (vi har ju dubbeltimme när det gäller hk!) Gymnasiet lät väl egentligen ganska trevligt, men ska helt enkelt inte inrikta mig på djur och lantbruk efter högstadiet så jag ansåg ju det inte direkt som något alternativ, dessutom vet jag inte riktigt om jag vill fara så långt bort för att gå på gymnasium heller... :s
På matten började vi med geometri och tyckte det gick en aningen trögt, hade hoppats på något lite mer komplicerat när vi nu äntligen var klara med ekvationerna... Jag vill ha utmaningar på matten, saker jag förstår men liksom måste sitta och räkna lite grand på för att komma fram till svar på. Fast i och för sig så måste man ju räkna lite grand när det är geometri, som tur är, men kändes ändå lite segt hela timmen...

Ja, idag är det pi-dagen så glad pi-dag allihopa! (3,14 ni vet!)
Amuto, Shugo Chara

//Amber_sweet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0