Sovmorgon och böcker m.m

Hej allihopa! :)

I morse när lillasyrrans mobil ringde på väckning (min är ju sönder så använder lillasyrrans för tillfället) var det att stiga upp, ruska på lillasyrran (hon har lite svårt att komma igång på mornarna) och sedan krypa tillbaka ner under det gosiga täcket. Sovmorgon är så skönt, tyvärr var jag ju ganska pigg så klarade inte att ligga och dra mig så länge. Vi har nämligen något bokjox i skolan först ikväll, så vi får vara hemma hela dagen istället. Väldigt trevligt, önskar de hade sådant oftare. Tyvärr är det så att de ska ha bokjoxet för att "man ska bli intresserad av att läsa själv på fritiden"... Erkh, verkar inte existera den möjligheten att det nog faktiskt redan är en hel del som redan gör det. Men visst är det bra för de som nu inte läser över huvud taget på fritiden, alltid bra att läsa. Man utökar ju ordförrådet och utvecklar sin personlighet mera psykiskt, enligt min mening.

Ja, så har man varit på scoutmöte också! Var ganska många som var med den här gången, lite tråkigt att några fattades, men, men... Vi lekte hänggubbe och höll slutligen på med knopar. Visade sig att jag hade lätt för det, i alla fall tyckte jag att jag hade det. Men lagom trevlig hjärngympa att få framsträckt en färdigknuten knop och sedan försöka göra en likadan på ett annat rep. :)

Hm, ska väl se vad jag hittar på idag inledde dagen med att lyssna på musik och sedan läsa i Det osynliga barnet, förhoppningsvis kommer snart en recension på den!
Böcker

//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hehe, jag läser inte på fritiden. (;

Aa, du var rätt så bra på knopar. (: (;

+ fin bild ^^

2011-03-03 @ 15:10:25
URL: http://loviii.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Neee, jag har nog märkt det (; xD :)

Heh, tack ^^

2011-03-03 @ 20:31:00
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0