Sommartid, smulpaj och novell på engelska

Hej allihopa! :)

Usch, detta med sommartid... Jag ogillar det verkligen, helt onödigt! Blir förvirrad och så är det svårt att somna på kvällarna eftersom det känns som om man går en timme för tidigt och lägger sig, ännu jobbigare är det ju på morgonen när man är så himla trött! Det hade jag problem med när jag vaknade, jag lyckades somna om i si sådär tjugo minuter... Usch, verkligen inte lyckat! Jag stressade jättemycket och hann nätt och jämnt med bussen, den senaste var det då som kom. (senare visade det sig att bussen som jag vanligtvis brukar åka med åkte en bit efter så skulle nog bestämt hunnit med den även om jag inte stressat så mycket som jag gjorde...)

Första lektionen hade vi ju geografi då, vi hade förhör på en hel del länder men det var bara två som jag hade lite problem med. Har nämligen väldigt lätt för att komma ihåg kartor. Tips för er som har svårt för det och har en del förhör på kartor är att stirra stint på någon stad (eller vad det nu är ni har) på kartan man har förhör på och upprepa stadens namn medan man klappar i takt på bordet man sitter bredvid/benen. Det kanske låter lite konstigt, men det funkar faktsikt!

Jepp, vi gjorde smulpaj på hemkunskapen. Vi lyckades ha i fyra deciliter grädde istället för två i vanilj-joxet som skulle vara med till pajen som sås... Hrm, vi gjorde så pass mycket att vi fick sätta undan det som blev över till någon senare grupp. Men i övrigt var pajen ganska lyckad, dock lite irriterande att man blev så blå om tungan och tänderna.

På engelskan fick vi ut novellerna vi skrev tidigare, vår engelskalärare sade mycket noggrant till oss när vi började med novellerna: "Och kom ihåg att inte skriva för kort, ni måste träna på det!". Hjälp, hon kan ju verkligen inte ha syftat på mig... När jag får tid på det viset att sitta lite hur länge som helst och skriva någon berättelse kan det bli nästan hur långt som helst, den här novellen kan jag berätta att tog upp över åtta sidor i häftet. (förstår ni vad det är jag försöker säga?) Jag var lite nervös för att få ut den, har nämligen skrivit en del tidigare som var mycket bättre... Dessutom blev den lite skum, satt nästan hela kvällen med den och det blev lite stressigt där på slutet. Till på köpet är inte min engelska grammatik vad jag önskar att den var. Men fick faktsikt kommentarerna "Well written" och "Good story", så antar att det inte var alltför mycket stavfel! :)

Amuto, Shugo Chara

//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: bella

fin blogg^^

2011-03-28 @ 18:32:45
URL: http://bellaabergstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0