Jobbiga fotbollar, skumma vattenledningar och ny mobil!

Hej allihopa! :)

Idag har det hänt mycket, så det är bäst att jag sätter igång på en gång! Jo, till att börja med så var jag ganska sömnig där vid morgonen. Hade ryckts ur en dröm och kände mig lite halvt borta. I drömmen hade jag, min lillasyrra och min mamma skaffat oss ett cafe och det gick rätt så bra tills någon "ond-disneyfigur-tant" bosatte sig i närheten och började köpa alla företag i närheten av vårat café, sedan tillslut gick vi i konkurs... Eh, verkar vara skadligt att spela alltför mycket monopol. (skratt) Sedan så var jag i skolan mitt i allt, i drömmen alltså. (mera skratt) Jag skulle fara och rida (slutade med det för flera år sedan på grund av min pollenallergi) och åkte med några i klassen och en äldre kompis som brukade rida i min ridgrupp. Det skumma med det hela var att det var en i min klass som körde bilen. Då frågade jag vart de egentligen skulle fara och rida, jag var osäker på om jag verkligen skulle komma fram till ridskolan. Det visade sig att de andra skulle till ett helt annat stalll och då började jag oja mig rejält, fast det inte ligger så långt borta från det jag skulle till... Eh, ja, skumt! (skratt)


Hade bråttom där på morgonen eftersom jag inte packat gympapåsen och tidsschemat blev lite efter på något vis dessutom... Tyckte mig se en mårdhund på gården innan jag skulle ut och kattorna verkade lite skärrade när jag släppte in dem och styrde stegen mot busshållsplatsen, men någon mårdhund såg jag bestämt inte till då.
Väl i skolan skyndade jag iväg till gympasalen vi skulle vara i och bytte snabbt om innan jag besviket fick höra att vi visst skulle gå spela fotboll istället för att boxas. Ja, jag boxas faktiskt hellre än håller på med bollsporter. Spela fotboll går väl an, men när man gör sådana där jobbiga övningar där man ska göra allting på ett visst sätt så går det verkligen åt skogen. Bollen far all världens vägen och jag springer efter den utan att kunna få stopp på den, ser troligtvis inte riktigt klokt ut... (tung suck) Så sparkar jag den för det mesta ganska snett och lite för försiktigt, vilket kanske inte alltid är så passande...

Efter den jobbiga dubbeltimmen var det dags att bege sig tillbaka till skolan och ha bild. Jag var i närheten av klassrummet och tråkade när bildläraren kom gående. Han tittade sig förvånat omkring och undrade vart resten av klassen tagit vägen. Jag hade ingen aning, antog dock att de flesta borde ha varit klara i omklädningsrummet. Så vi ryckte på axlarna och gick in i bildsalen. Så såg vi att musikläraren kom gående och undrade var hans elever var, alla var visst försvunna mitt i allt! Sedan visade det sig att de två hade varit alltför tidiga, det hade inte ringt in ännu... (hade ju just varit på gympa så hade inte koll på om det hade ringt eller inte)

Ja, så var det två, tre i klassen som drack vatten ur kranen i klassrummet. Bildläraren blev förvånad och sade någonting om en tanker med vatten på taket som ledde till klassrummet, att vattnet hade legat där i tankern i typ tolv månader. De som hade druckit av vattnet blev jätteförvånade och förskräckta, men bildläraren fick ursäkta sig att han pratade om en skola som han jobbat i tidigare. Han hade undrat vad det var för tanker på taket om hade gått upp dit för att kolla. Det visade sig att det var vatten i den som gick till klassrummen i största allmänhet. Så när han skulle lyfta på locket och kika så låg det döda råttor, fåglar och annat mysigt. Sedan var det ju en hel del som brukade dricka av vattnet i klassrummen, men de visste ju helt enkelt inte. Han sade att han alltid brukade tänka på det när han såg elever dricka vatten ur klassrummen, men det vattnet vi har i vår skola försäkrade han att helt klart var okej att dricka.

Vi hade ju friluftsdag halva dagen idag som ni kanske minns att jag nämnt? Ja, så vi var och promenerade. Jag lånade en jättefin vit halsduk och ett par vantar från en kompis som inte behövde dem. Behövde då inte frysa när jag glömt att ta med mig det, hade haft så bråttom imorse...
När vi kom tillbaka från promenaden var vi och kollade på snöskulpturer som en del andra gjort. Fanns ganska många väldigt fina, en säl i naturlig storlek, en liten elefant, en jättestor snigel, någon drake och två versioner av Maria Montazami, svensk Hollywoodfru. (skratt) Nästan bäst av allt ansåg jag att bubblan (gammal bil med utbucklat tak, vet ni?) i naturlig storlek var. De hade sedan varit och hämtat sprayfärg från slöjden eller kanske bilden för att utmärka lyktorna och bildörrarna bättre.

Ja, så den roliga nyheten att den där mobilen äntligen kommit fram också! Tycker den ser jättetrevlig ut! :D
Ny mobil!

//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: hello

Hi hi vilken dröm :3

2011-03-04 @ 16:49:57
URL: http://ourgirlpower.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Hello: Hrm, jo, brukar drömma allmänt skumma saker... xD (:

2011-03-04 @ 17:30:37
URL: http://ambersweet.blogg.se/
Postat av: Nellie

Hej, allt bra? :)

2011-03-04 @ 22:34:48
URL: http://nelliiesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0