Måttligt road, matteprov och uppbrända kortlekar

Hej allihopa! :)

Ja, är inte särskilt glad för tillfället, eller tja, har väl varit med om gladare tillfällen om vi säger så. Jo, till att börja med så missade jag scoutmötet eftersom jag inte mådde bra under kvällen så jag kunde inte åka. (tung suck) Och enligt de andra så missade jag kortspel, buhu! Det som de gör så sällan! :( Sedan irriterar jag mig på boken vi håller på att läsa i skolan, Förföljaren av Magnus Nordin. Mer förklarar jag när jag recenserar boken, tänker inte avslöja något mera på förhand! Nå det irriterar mig bl.a. för tillfället...
Jag mådde helt klart bättre i morse så jag stack till skolan jag, ville inte sitta hemma och deppa mera än nödvändigt. Väl i skolan inleddes dagen med studiehandledning och vi fortsatte med att göra en I-Car. Ja, vi är indelade i grupper alltså och ska hitta på ett eget fordon med olika egenskaper. Det får gå över gränsen och man får hitta på saker som inte är uppfunna ännu. Vår I-Car, som vi kallar den, är rund som en sten eller liknande och har ihopfällbara helikoptervingar. Kom en tjej i gruppen på att den ska vara gjord av gummi, så det påverkas inte om den skulle krocka eller liknande... (skratt) Men idéen är bra! Vi tog med den och så har vi kommit fram till att den ska gå på vatten, så blir avgaserna endast i vattenånga. Väldigt miljövänligt!

Andra lektionen hade vi matteprov, jätekul sådär på morgonen... Nå, ekvationer är väldigt enkelt så det hela gick rätt så bra! Fast vi hade lästimme den lektionen, som tur var så tog jag med boken hem igår och läste si sådär hundra sidor. :)
På franskan fortsatte vi med det nya kapitlet och vi gick igenom possessiva pronomen, på franska då alltså... (skratt)
Vi hade ganska kul på svenskan, vi håller nämligen på med drama. Vi har delats upp i grupper och har fått en lista med olika grejor. Vi ska sedan gemensamt bestämma vad vi ska ta med oss och göra en teater för att visa vad vi ska ta med oss till en öde ö. Det krångliga med det hela är att vi inte får säga ett ord. Vi i gruppen jag är med i kom fram till att vi bl.a. skulle ta med oss tändstickor och en kortlek. Då konstaterade jag att: "Jamen, jag eldar upp kortleken!".

Har väl inte hänt så mycket speciellt annars... Hade ju bonus och engelska då också, men vi gjorde väl det vanliga... Jag, förutom att läsa dåliga skämt i engelskaboken på slutet av engelsktimmen då...
Son: "Mum, I don't want to go to Australia!"
Mom: "Shut up and keep swiming!"

(:

//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Det var tråkigt att du inte var med. ): Men nästa gång ska du med. (: (;

+ fin bild ^^

2011-03-11 @ 15:28:16
URL: http://loviii.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Lovisa: Ja, helt klart! xD (:

Tack, satt länge med håret... :o :D

2011-03-11 @ 15:41:37
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0