Lite virrig dag, tysk isbjörn och borttappat sudd

Hej allihopa! :)

Redan på morgonen kände jag på mig att dagen skulle bli lite virrig, jag lyckades till att börja med tappa smörgåsen. Upp och ner till på köpet.
Första lektionen hade vi klasstimme då som vanligt, två föräldrar ur rese-gruppen som de ordnat för att samla in pengar till klassresan var med. Bl.a. snackade vi om vart vi över huvud taget skulle fara. Själv vill jag hålla mig inom Norden, blir nog lite krångligt att få ihop mer pengar än så. Nå, vi ska ha den här klassmiddagen ganska snart då, men kan ju tyvärr inte delta... Dock tror jag att jag ska ta med mig kladdkaka åt dem, alla skulle ta med sig varsin till skolan. (till efterrätt alltså och de som har möjlighet att komma ska stanna i skolan efter att den slutat) Men de pratade om att de kanske ska ha någon till så får väl försöka komma på den istället! :s

Vi hade dubbeltimme i hemkunskap idag, precis som alla andra måndagar. Vi skulle göra stekta smörgåsar med biff och ägg på. Jag stekte och fixade biffarna och de såg i alla fall ganska bra ut, stekningen blev ordentlig. Till efterrätt gjorde några andra i gruppen något ananas-jox som man åt vaniljglass till. Den blev i alla fall väldigt lyckat, fast efterrätt är oftast väldigt lätt att få till. :)
På franskan berättade franskaläraren lite om klassresan hon just hade kommit hem från i söndags, de hade varit till Berlin i Tyskland. En ganska skum sak var att de hade varit och tittat på en väldigt känd isbjörn på ett zoo där. Tyvärr minns jag inte dess namn, men det finns visst någon film om den också... Nå, de hade varit och kollat och fotat den vid ett-tiden och sedan en stund efter att de lämnat zoo:et (vid tre-tiden ungefär) så hörde de att isbjörnen avlidit! Väldigt tråkigt, men den var visst ganska gammal om jag förstått rätt... :s

Under matten hade jag en strid med klassrummets pennvässare. Det hade fastnat ett stift i den, att man inte kan ta bort det tycker man om man står och vässer och det fastnar? Nå, jag fick sitta där och hålla på och peta med den eftersom pennan knappt gick att skriva med när den var så ovässt. (stiftpennan har gått sönder och har ingen extra...) Till slut fick jag ju bukt med den i alla fall, men tycker i vilket fall som helst inte om skolans pennvässare.
Väl efter lektionen insåg jag att jag glömt suddet i klassrummet så fick springa och leta efter matteläraren så han kunde låsa upp klassrummet. Det visade sig visst att suddet hade hamnat på golvet under bänken... (skratt)

Ikuto, Shugo Chara

//Amber_sweet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0