Läsvecka, fastlagsbullar och lockar

Hej allihopa! :)

Morgonen inleddes då med att jag vaknade av min nya mobils alarm, jag har inga vibrationer på efter det kan jag påpeka. Det låter jättemycket, så man kan ju glömma den där tanken på att kunna nöja sig med att bara sätta på vibrationer under skoltid...
Nå, så när jag dragit ut flätorna funderade jag på om jag inte skulle borsta igenom det hela ordentligt, som jag brukar göra. Eftersom visst, det var lockar, men håret stod ju lite halvt på ända... Då prövade jag kamma lite igenom det och det gick utmärkt! Visst, en del av lockarna försvann för ett tag, men de försvann inte helt och håret såg mycket redigare ut... (skratt)
Väl i skolan, på klasstimmen, berättade klasslärarna att vi ska ha en klassmiddag för att få ihop pengar till klassresan. Vi ska sälja fyra biljetter var och sedan servera maten. Hm, måste hitta någon vit skjorta/blus, vi skulle visst ha på oss det och någon svart kjol/ svarta byxor när vi serverar. Ja, så sade de också att vi skulle ha läsvecka den här veckan. Duktig som jag är så har jag givetvis glömt boken i skolan, men den heter Förföljaren, eller någonting liknande. Lovar att jag ska försöka ta med den hem imorgon! :s

På hemkunskapen hade vi egentligen lästimme, men hemkunskapsläraren sade att "Nej, vi ska göra fastlagsbullar vi!". Så vi bakade på vi, jag hamnade i samma grupp som en tjej i klassen, var faktiskt glad att jag hamnade med henne. Nå, fastlagsbullarna blev väldigt bra, jag satte hallonsylt i mina! (lite känslig mot nötter, så har väl inte så mycket till val...) På min hk-låda (man bär ju hem grejorna man bakar och då brukar man få en vit kartonglåda som man viker själv och sedan skriver namn på så att man inte råkar blanda ihop sin med någon annans) skrev hon ju mitt namn och gav mig sedan titeln Masterchef -11... (skratt)
Där efter hade vi franska, matte och sist och slutligen engelska. Men det var väl som det brukar, vi gjorde inte direkt något väldigt särskilt... :S

Jepp, jag måste bara visa bild på håret! :)
Fläta
Ja, så sätter man det i flätor över natten. Se dock till att det är ganska spänd, så blir det mera lockigt.

Lockar ^^
Ja, så får man ganska trevligt resultat! :) Det bästa är ju att det inte sliter på håret över huvudtaget och inte är det så komplicerat.

//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Amelia

Snygg blogg!

Är det ditt hår på bilden?

Det var jättefint:D

2011-03-07 @ 16:14:16
URL: http://meelias.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Amelia: Jepp, det är mitt hår! ^^

Tack, snällt sagt (:

2011-03-07 @ 16:20:04
URL: http://ambersweet.blogg.se/
Postat av: Blunk

Snabb sak: Jag tror nog alla vet det där knixet om jag ska vara ärlig :P

2011-03-07 @ 19:12:08
URL: http://blunk.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Blunk: Snabb sak, jag betvivlar det :p

2011-03-07 @ 19:33:15
URL: http://ambersweet.blogg.se/
Postat av: Melissa

Hej!



Har du haft en bra dag?

2011-03-08 @ 15:02:16
URL: http://mellabellaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0