Ishockeylag, grotesk musik och Power Point-presentationer

Hej allihopa! :)

Är det inte irriterande med riktigt ljuvliga drömmar som man vaknar ur sådär bara? Tror det var en katt som väckte mig runt sex-tiden, men lät den i alla fall ligga och spinna bredvid. Okej, jag vet, jättegulligt, men klockan sex på morgonen är sådana saker inte särskilt gulliga. Fast han låg sådär på rygg och tittade på en med stora runda ögon... Sedan när jag väl var uppe petade jag i mig ett par mackor, måste äta något på morgonen. Klarar mig helt enkelt inte fram till lunch annars. Så brukar försöka ignorera hur lite aptit jag har så där tidigt på mornarna, det går faktiskt bara man vänjer sig. Dock behöver man ju inte börja med en brakfrukost, grejen är liksom att få i sig något över huvud taget.
Innan jag lämnade huset sprang jag omkring och letade efter min stiftpenna, det visade sig att den visst ändå sedan var i väskan... Hade hamnat under någon bok så såg den inte först.

Dagen inleddes med engelska, vi repeterar oregelbundna verb. Det väcker tyvärr en del mindre trevliga minnen, jag kämpade hårt med dem i sexan, året före jag kom till högstadiet. Min dåvarande engelskalärare var jättesträng och gav en inte ens ett halvt poäng om man bara hade något stavfel. Året före hade jag liksom högsta betyg i engelska och sedan sänktes den ganska rejält, usch, var en jobbig period över lag också. Inte blev man ju direkt gladare över det där... Dock är jag inte på humör att vältra mig i gamla minnen, har annat jag vill ha rum med här också! :)
Andra lektionen lyssnade vi på det sista föredraget. (jag och en i klassen höll ju om Paris, som ni kanske minns?) Killarna i klassen höll om svenska hockeylag och visade medan också en del bilder på spelare... Vi skrattade gott åt ett par snubbar de visade. (skratt)

Lite senare på musiken fick vi höra av musikläraren att han hade tänkt spela en symfoni för oss som beskrev en gallstensoperation, det var visst ganska... Dramatiska saker, under Barocktiden som vi höll på med just i musiken. "Tyvärr" så gick det inte eftersom han hade tappat dokumentet med den i... Gissa vem som blev väldigt lycklig av att höra det? (skulle troligtvis ha lämnat rummet om vi varit tvungna att lyssna på den, det där gick helt enkelt över gränsen med vad jag står ut med)
Ja, så hade vi ju hissa också, historialäraren visade Power Point-presentation med stödord och pratade på. Glad att vi har lite mer "hederlig undervisning", ogillade verkligen när vi höll föredrag. Föhoppningsvis så kommer vi väl inte ha något sådant igen, är superdålig på muntliga grejor... :(

Sötnos
Så här ser man alltså ut när man ligger på rygg och ser söt ut, om ni undrar.

//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej gillar du Mickhael Jackson?

2011-03-01 @ 19:29:33
Postat av: Amber_sweet

Anonym: Hm, nja si så där... :/ Hur så? :)

2011-03-01 @ 20:13:16
URL: http://ambersweet.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Söt kisse! ^^

2011-03-02 @ 14:31:00
URL: http://loviii.blogg.se/
Postat av: hello

ÅÅÅ... söt katt . Har också katter ^w^ .

Men jag har bara en katt :P .

2011-03-02 @ 15:56:23
URL: http://ourgirlpower.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Lovisa: Instämmer, han är så söt när han ligger sådär på rygg ^^

Hello: Oki, kul att du också har katt :)

2011-03-02 @ 19:42:14
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0