I-Car, tidningar och att skriva på tavlan

Hej allihopa! :)

Ursäkta att jag inte hann skriva igår! (mer om det någon annan gång, måste ju åtminstone börja med vad som har hänt idag)
Ja, första lektionen var som vanligt studiehandledning (precis som alla andra torsdagar) och vi skulle ha fortsätt med vår I-Car. Tyvärr var alla förutom jag i gruppen sjuka så jag fick sitta och skissa lite för mig själv på skissen, men lade ju inte direkt till några saker när alla var borta...
På matten fortsatte vi med geometri, vi höll på att rita kuber o.s.v... Inte så krångligt enligt min åsikt.
Usch, vad tråkigt det var att missa franskan på grund av lästimme! Fast i och för sig var ju franskaläraren inte där just då, men, men... (vi hade studiehandledaren som vikarie istället, hon kan visst en del franska hon med!)

På lunchrasten satt jag och två kompisar på en av skolans bänkar och diskuterade lite allmänt. Så hade ena huvudet lutat mot mig medan vi lyssnade på musik. Heh, vi diggade till Wake Me Up Before You Go Go, med Wham då givetvis. Kul att man får med folk att lyssna på sådan gammal musik! Trodde jag var ganska ensam om att vara i min ålder och lyssna på så pass gammal musik... Bl.a. så diskuterade vi då att ena kompisens lillebrorsa skulle ha födelsedagsparty i helgen och hon undrade om hon kunde få fly hem till någon av oss andra två. Jag föreslog att vi då skulle ha filmkväll hos någon av oss, eftersom partyt skulle vara på kvällen och vi brukar försöka ha lite filmkvällar med jämna mellanrum. De andra verkade gillade idéen och nu funderar vi på vad vi ska kolla på. Tänkte föreslå Rosa Pantern 2, Coraline och Damernas Detektvibyrå  imorgon, men ska se om de har kommit på några förslag de med! :)

Den där tidningen börjar bli lite tjatig, vi håller ju på med sådant på svenskan nu. Vi ska visst skriva en artikel sedan också... Nå, tycker om att skriva så det är bra att vi äntligen får ha lite mera utmanande skrivuppgifter ibland. Har saknat att ha det när vi har haft den där jobbiga muntliga saken. (höll föredrag o.s.v., att hålla föredrag är inte kul)
Vi skrev en massa på tavlan på engelskan. Gå upp och skriva meningen på tavlan, ni vet? Tycker egentligen inte om det särskilt mycket, har underlig handstil och sällan blir det lagom stort så alla ser vad man skrivit heller... Sedan är det förargligt om man råkat skriva fel eller liknande.



//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Jenny - Blogg om Vardag, Foto & Mer

Skönt med Fredag? :)

Kram ♥

2011-03-18 @ 14:10:14
URL: http://jennykarolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0