Filmkväll, Coraline och jättemåne

Hej allihopa! :)

Jepp, igår kväll var jag på filmkväll hos en kompis då. När jag och en till kompis först kom dit satt vi oss på kompisens rum och snackade någon timme, sedan var det dags för middag. Vi åt våfflor med sylt och grädde till, mums nygräddade våfflor är så gott! :)
Efter middagen var vi hennes rum fram till sju-tiden då vi bestämde oss att det var ganska passligt att börja kolla på filmen. Jag hade lyckats få tag i filmen Coraline så vi kunde kolla på den precis som planerat! Jag var bekymrad för att den skulle vara läskig, men det visade sig att den inte var mycket värre än boken. Dessutom var den väl mer spännande än läskig, med lite sällsamma detaljer och händelser, så att man inte skulle glömma att själva storyn ju egentligen är lite läskig.

Till er som inte har en aning om vad Coraline är för något ska jag givetvist förklara mig: Coraline är egentligen en bok av Neil Gaiman, men det har gjorts en film på det hela. Nå det hela handlar om en tjej vid namn Coraline som flyttar med sin mamma och pappa till ett hus med ett par små lägenheter i. Hennes föräldrar har inte riktigt tid med henne och hon får väldigt lätt tråkigt i huset. Efter ett tag lyckas hon hitta en dörr i lägenheten, hon frågar sin mamma om det och efter lite övertalning går mamman med på att låsa upp dörren. Till Coralines stora besvikelse går den bara till en tegelmur, den måste ha murats igen när lägenheten renoverades. Så en natt kikar Coraline in genom dörren igen och då är tegelmuren borta. Nyfiken som Coraline är går hon genom dörren, men på andra sidan hittar hon en precis likadan lägenhet som hennes egen. Med liknande grannar, liknande möblering... Och det skummaste av allt: liknande föräldrar.

Här är trailern till filmen:



Var det några fler som såg månen igår kväll? Den bländade en ju nästan när man tittade på den! Jag och mina två kompisar var ut via i min ena kompis trädgård och kollade på månen efter filmen. Jag tog en del bilder, dock blev de väl inte världens bästa, men kul ändå att ha. Är visst sådant som bara händer ungefär vart tjugonde år. Det sägs ju att det är sådan måne som drar till sig jordbävningar och liknande, men det är inte vetenskapligt bevisat direkt så man kan ju inte riktigt påstå att det är det som orsakat allt det där i Japan, men, men...

Måne

Måne

//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Det var kul. Filmen var bra (:

Fina mån bilder. (:

2011-03-21 @ 18:39:10
URL: http://loviii.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Lovisa: Instämmer ^^

Tack, blev ganska nöjd med dem :)

2011-03-21 @ 19:40:59
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0