Fastlagstisdag, 14 år och 11 månader.

Hej allihopa! :)

På engelskan har vi gjort serier till texten i textboken vi håller på med. Det handlar om två ungar som blir kidnappade, men sedan så fångar polisen kidnapparna... Eh, ja i stora drag alltså. Jag och en tjej i engelskagruppen fick rita sista delen av texten, när pappan larmar polisen och de sedan fångar skurkarna. Alla lämnade i alla falll in de olika bitarna i serien förra veckan och nu visade engelskaläraren alla på Over-Headen. Skrattade gott åt mina slarvigt tecknade streckgubbar och skumma handstil... (skratt)

Jag ska skriva om mayafolket på geografin, vi ska göra någon slags "världstidning", men det ska hålla sig någorlunda inom ämnet geografi. De andra skulle bl.a. skriva om gautbarn, fattiga i Afrika, sjukdommar (världen över alltså), mytologiska djur (de påpekade att det ju var grekisk kultur när geografiläraren såg skeptisk ut) och olika religösa ritualer tror jag... Ja, kom upp många intressnat idéer i alla fall. Själv ser jag fram emot att börja forska, ska bli intressant när jag till att börja med bara har hört talas lite grand om mayafolket. Det var ett folkslag för väldigt länge sedan som bodde i bl.a. Mexico, men de försvann sedan spårlöst.

Vi missade svenskan när det var lästimme och på något vis har jag visst lyckats glömma boken igen! Och jag har fortfarande har jag inte en aning om vad författaren heter... (tung suck) Kan dock tillgägga att den är ganska lättläst, kom till s. 48 efter en lektion, 45 minuter alltså.
Har haft musik, hissa och biologi idag också, men det hände inte direkt så mycket på de timmarna... Gjorde liksom vad vi skulle. (skratt)
Jepp, idag är det fastlagstisdagen om ni missat det, ska väl tugga på någon fastlagsbulle från hk:n igår. Kan för övrigt berätta att jag visst är prick 14 år och 11 månader idag, så om en månad fyller jag femton... Eh, skumt. :s

Yaya, Shugo Chara

//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Oki, jag tror nog att jag vet vad du ska få av mig. (;

Fin bild! ^^

2011-03-09 @ 15:04:00
URL: http://loviii.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Heh, födelsedagspresent menar du va? :o

Tack! ^^

2011-03-10 @ 14:25:12
URL: http://ambersweet.blogg.se/
Postat av: Keo ♥

Fin blogg! :)

2011-03-10 @ 16:18:11
URL: http://keoss.blogg.se/
Postat av: Keso ^^

Söt blogg :D! Älskar den här rosa frgen! Påminner mig lite om glass :3!

2011-03-10 @ 16:49:27
URL: http://kakornas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0