Ekvationer, godisindigrienser och friluftsdag

Hej allihopa! :)

Måste konstatera att jag gillar de där ekvationerna vi håller på med på matten, de är så logiska helt enkelt. Jag ser det hela så självklart att man ska räkna si och så vid tillfällen och så är det så lätt att fördjupa sig i det. Att glömma bort omvärlden och den där tråkiga vardagen.
På geografin, någon lektion senare, kollade vi på en film om Italien. Nästa europiska land vi håller på med. Filmen var inte i världens bästa skick och jag irriterade mig lite på när bilden hoppade. Ljudet var väl inte heller bland de bästa, men filmen i sig var egentligen rätt så okej... :s

På kemin hade vi kul, kemiläraren kom gående med lite läsk, energidryck och en stor plastpåse efter att det ringt in. I det läget kom jag ihåg att hon pratat om att vi skulle kolla in lite innehållsförteckningar nästa lektion förra gången. Visste ni för övrigt att färgen i Jaffa är från morotssaft? Att sådana där blå godisars färg kommer från indigo, samma sak man färgar jeans med? Ja, så när kemiläraren läst innehållsförteckningar och pratat om vad som menades med olika ämnens namn så bjöd hon på godis, bara två i klassen som inte ville ha. Fast de godisstrejkar visst, vad jag har förstått. Fast jag fattar inte grejen med att godisstrejka, de sitter ju ändå och snaskar på chips, läsk och massa annat onyttigt sedan? Godis skiljer sig väl egentligen inte så mycket mot annat onyttigt, bara att det kanske innehåller lite intressanta färg- och smakämnen, enligt min åsikt. Själv anser jag godis vara lite för sötsliskigt och äter hellre choklad eller chips, men det är ju helt enkelt en smaksak. :)

Magneter höll vi på med på fysiken, min stiftpenna med lite metalldelar drogs till magneten fysikläraren räckte en. För övrigt är sådana små och lite finurliga fysiska reaktioner trevliga, satt och flinade medan jag lekte med min magnet och stiftpenna... (skratt)
Är måttligt road, det var tänkt att vi skulle ha friluftsdag på fredag. Sedan ställdes den in och jag blev glad, sedan får vi höra att den visst ska bli av ändå. Fast då är det de sista timmarna efter lunchen vi har det. Det "roliga" med det hela är att jag ju har gymnastik de två första lektionerna på fredag... (tung suck)



//Amber_sweet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0