Dålig uppdatering, magsjuka scouter och hemliga koder

Hej allihopa! :)

Förlåt att det har varit så himla dålig uppdatering här! Har helt enkelt berott på att jag inte haft ork med det, skrivsuget avtog mitt i allt... Men det ska det göra också för att man ska kunna prestera bra när man väl skriver, så det är nog förlåtligt... (skratt)
Det skulle ha varit scoutmöte tidigare, men när vi kom dit stod en kompis i scoutgruppen där och motade bort alla och berättade att det hela var inställt eftersom alla ledare var sjuka. Blev lite besviken, hade kommit ihåg att ta med mig öronmuffarna dessutom! Dessutom tycker man att de borde ha kunnat meddela det tidigare, de bad ju om ens kontaktuppgifter när man började? Nå, så hörde jag idag att visst den ena ledaren var magsjuk... Mysigt, vi får hoppas det inte är något som smittar sedan.

På studiehandledningen gjorde vi ett test som skulle visa vad för slags intelligenser vi hade. Ja, finns visst inte endast IQ man kan räkna ut sådant i, var bl.a. språk (att man har lätt för språk över lag), människor (man förstår sig på folk helt enkelt), kropps (fattar inte varför de kallar det fysiskt egentligen, men det kanske gjordes av några mindre språkbegåvade typer. I alla fall infattade det att man var lite bättre på sport och liknande), musik (ja, men var alltså lite mera musikaliskt begåvad... Vilket jag egentligen inte är, men jag lyssnar väldigt mycket på musik så jag fick en del poäng i det i testet ändå) och jag (man vet alltså väldigt mycket på om sig själv och har koll på vad man gillar m.m.). Själv var jag bäst i språk och jag-joxet, vilket jag väl egentligen faktiskt inte var så förvånad över, men, men... :s

Det snöade mitt i allt under matten (till de flestas bedrövelse, själv gillar jag verkligen nederbörd så jag satt och smålog för mig själv nästan hela matten), vilket jag ansåg vara lite allmänt skumt. I förrgår regnade det mitt i allt och sedan sken solen, igår blåste det en massa och idag snöade det mitt i allt... Sedan när jag for hem sken solen på, skum vår vi har här borta i år, hurdan har ni andra? (skratt)

Ja, vi snackade då alltså spioner under andra världskriget på svenskan (vi har samma lärare i svenska och historia, så hon lägger ibland ihop dem för att göra vissa uppgifter. Vi ska nu t.ex. skriva en tidning om andra världskriget och hon kommer bedöma den både enligt svenskan och historian) och då kom i in på att de skickade hemliga koder med tidningar, kunde vara att man skulle lägga ihop alla första bokstäver i vart tionde ord eller liknande. Lite coolt att det funnits lite Bond-aktiga spioner på riktigt egentligen... (skratt)

Amuto, Shugo Chara

//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vilken kväll. :s Det var synd att ledarna blev sjuka, tycker jag med.

Fin bild! ^^

2011-03-24 @ 19:00:53
URL: http://loviii.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Ja, tråkigt det där... :s Vi får hoppas det blir bättre nästa gång istället! ^^"

Tack :)

2011-03-24 @ 19:10:10
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0