Busig typ, tidningar och "ostmackans väg"

Hej allihopa! :)

Jepp, det finns en liten busig typ här vid namn Tödde här. När jag satt och hetspluggade på biologiprovet igår kväll satt jag och lyssnade på musik på mobilen. Tödde kom givetvis förbi när han såg att jag hade roliga saker för mig där jag satt på vardagsrumsgolvet med färgpennor och strök under saker i sammanfattningen. Först skulle han mysa och var gullig, men intresserade sig sedan för min mobil som stod och skrällde med något på japanska på. Tödde petade intresserat på mobilen med tassen och jag lät honom hållas. Så märkte jag mitt i allt att låten var borta, den där katten hade lyckats pausa låten...
Så nu i morse när jag vaknade höll Tödde på med dumheter igen. Jag låg och drog mig och såg i ögonvrån hur han hoppade upp på mitt skrivbord, tog något i munnen och sprang nerför trappan med det. Efter sprang jag yrvaket iförd pyjamas och med håret på ända... (skratt) Gissa vad han hade i munnen då? Jag hade någon liten leksaksigelkott iförd babyrosa dress och den hade han i munnen och lekte med i hallen...

I skolan började jag skriva på min artikel om mayafolket, har bestämt mig för att göra det till ett reportage i jag-form, ska skriva det som om jag varit där borta själv! :)
På svenskan skulle vi ha med oss var sin tidning, som läxa då. Vi gick igenom vad tidningen hade för olika delar (sport, nyheter, insändare o.s.v) och jag tyckte timmen gick lite allmänt trögt. Kändes som alla ändå ju redan hade koll på det, det mesta i alla fall. Fast det där med det politiska var väl nytt, men annars vet jag väl inte riktigt.. :s 

Vi hade lästimme på hissan, så fick börja med Boktjuven nu! Ganska bra hittills och jag misstänker att den bara kommer bli bättre och bättre!
Ja, så hade jag ju biologiprov sista timmen också... Trodde det skulle vara svårare, men var faktiskt ganska enkelt när det kom till kritan. Vi har då hållt på med "ostmackans väg", förhoppningsvis ska vi väl börja med något intressantare än matsmältning nu!

Vårkänslor

//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: ella

fin bild

2011-03-16 @ 11:31:39
URL: http://daniellasamuelsson.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Ella: Tack! :)

2011-03-16 @ 14:24:15
URL: http://ambersweet.blogg.se/
Postat av: jojjochan

Den pokémon du kommenterade om på hello´s blogg är

Togepi !

2011-03-16 @ 17:28:00
URL: http://jojjochan.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

JojjoChan: Åh, tack så mycket! ^^ Har länge undrat :)

2011-03-16 @ 19:25:58
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0