Bokjox, ja!

Hej allihopa! :)

Hade inte plats att berätta om vad som hände på bokjoxet vi hade i torsdags, hade helt enkelt hänt så mycket igår... (skratt) Jo, det började med att jag hamnade i grupp med några i klassen åtminstone, tyvärr inte någon av mina kompisar... Så var det lite tråkigt att alla årskurser var skilda för sig! :( Nå, jag hade valt fantasy, relationer och spänning. Först hade jag fantasy och skyndade till religionslärarens klassrum. Hon läste ur andra boken i House of night, Sveket. Ja, det är andra delen i serien. Inte hade hon läst första boken i serien heller, verkade det som, så tyckte det var lite slarvigt... Dessutom måste jag klaga på att jag hade hoppats på något riktigt fantasy med drakar, alver, magi och sådant. (tung suck) Tycker inte ens vampyr-saker riktigt räknas som fantasy... Är nästan en genre för sig skulle jag påstå.
Sveket

Ja, så på kategorin relationer var det en förälder till en jag känner lite halvt och förut gick i samma skola som. Hon hade en hel del böcker av Katarina von Bredow. Sedan läste hon också ur Om jag inte hade sett honom, av Kevin Brooks, tyckte den lät ganska bra... Dessutom lät den ganska som någonting Jacqueline Wilson kunde ha skrivit och hon är en av mina absoluta favoritförfattare! :)


Så var det dags för spänning efter att de bjudit på lite Sundspirog. En äldre man snackade om två ganska gamla böcker från 1900-talet som han hade med sig. Så hade han med sig en Pelle Svanslös bok med bara för att visa och säga "Ja, det här var den första boken jag läste". Han började med att berätta om en Biggles, en ganska gammal pojkboksserie om en flygare som kallas Biggles då. Andra boken han läste ur var någon äldre deckare, tyvärr minns jag inte vad den hette... :s

//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: jojjoChan

House of night är en jättebra serie.

Är själv på fjärde boken.

2011-03-09 @ 19:03:18
URL: http://jojjochan.blogg.se/
Postat av: jojjoChan

oj o.O du kan gärna ta bort några av mina kommentarer min dator var dum xd

2011-03-09 @ 19:04:23
Postat av: Amber_sweet

JojjoChan: Hah, ingen fara! xD (: En vän till mig påstår också att den är bra, men vampyrer är helt enkelt inte riktigt min grej så... :/

2011-03-10 @ 14:29:58
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0