Bakvända saker, Banksy och marmorering

Hej allihopa! :)

Till att börja med inleddes dagen med att jag yrvaket vaknade upp från den skumma drömmen, ja jag drömmer ganska skumt när jag väl drömmer någonting (skratt), till Still Doll. (har den som alarmsignal!) Sedan när jag väl tagit mig till skolan så hade vi ju gympa, precis som alla andra fredagar. Jag beklagar mig fortfarande över att det är så där på morgonen när man knappt vaknat ännu... Fast egentligen, när man tänker efter, så är det väl ganska bra? Man vaknar ju upp mycket bättre än att man sätts i skolbänken och ska börja räkna matte eller plugga språk så där på morgonen, eller hur?
Nå, vi hade egentligen lästimme första lektionen, men gympaläraren sade att vi skulle ha det andra timmen istället så vi fick byta om utan att behöva stressa till någon lektion. Nå, vi boxades och vi gjorde det två och två då. Ena fick ha på sig några "slå-på-grejor" på händerna som såg ut att vara gjorda av sådana mattor som de brukar ha på gympan. Den andra fick ju då ha boxningshandskar. Efter ett tag bytte man om och så fick den andra också pröva att göra olika slag då. Är väl inte så ilsken som man kanske bör vara för att vara det och slår inte så hårt... Hrm, nå jag tycker jag fått in ganska bra att hålla i de där grejorna istället, man ska ju följa med lite i slaget och inte bara hålla dem stenhårt på plats, man kan få ganska ont i handen/armen då...

Andra lektionen satt vi i gympasalen och läste då, läste ut boken sedan när jag väl kom hem efter skolan. (hade kvar ett tiotal sidor och tyckte det var ondöigt att gå och spara på dem...) För övrigt är det väl lite bakvänt att jag som boklus som inte gillar att motionera och inte rör sig särskilt mera än på gympatimmarna sitter och läser på de timmarna? :O
Tredje lektionen hade vi bild, bildläraren snackade om Banksy igen. Förut tog han ju upp honom när vi höll på med grafitti, men han ville visa ett YouTube-klipp med Banksy. Tidigare snackade bildläraren om att Banksy hade gått till en musikaffär när Paris Hilton just hade släppt ut en ny skiva. Banksy bytte ut de vanliga skivorna mot några som han gjort, han hade ändrat bilderna i det där lilla häftet som brukar finnas i cd-fodral och även gjort en egen låt istället för de som Paris Hilton hade gjort. Han gjorde det för att visa hur falsk hon egentligen var, nå i vilkte fall som helst har det nu kommit ut ett videoklipp på YouTube som Banksy eller någon av hans vänner filmat hur Banksy bytte ut alla skivor m.m., klippet finns här om du tycker det hela låter intressant! :)

Sista timmen brukar vi ju hålla på med karikatyr, men nu har vi också marmorerat papper! Det var ganska kul, men man fick en del färg på händerna... Tyvärr fick jag en lila fläck på tröjan också ! (snyft) Ja, lärararen var inte säker på om det gick bort i tvätten...
Marmorera papper gör man genom att doppa vanligt vitt papper i en bunke eller linknande med färg och vatten i. Googla på det om ni inte har koll på vad det är, finns många fina bilder! :)
Blev för övrigt nöjd med den här:



//Amber_sweet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0