Bokrecension: Havets fångar

Hej allihopa! :)

Mer bokrecensioner på inkommande, har ganska mycket som jag inte hunnit skriva ner!

Bokrecension:

Namn: Havets fångar

Handlar om: Torak saknar Ulv, även om han vet att Ulv mår bra tillsammans med vargflocken. En dag när Torak är på jakt stöter han plötsligt på en väldigt underlig man, det visar sig att mannen är allvarligt sjuk och att den konstiga sjukdomen sprider sig snabbt bland de flesta klaner. Även hos korparna som Torak varit med den senaste tiden. Korparnas ledare nämner att sälklanen möjligen har botemedel. För flera år senare hade en liknande sjukdom spridits och sälklanen klarade sig. Torak bestämmer sig för att ge sig iväg dit, i hemlighet förståss. Korparnas ledare och Renn skulle säkert hindra honom.

Antal sidor: 360 st. i den pocketversionen jag läste den som.

Bokserien: Havets fångar är den andra boken i serien Han som föddes att möta mörkret, första heter Vargbröder.

Kommentarer: Jag tycker att det är kul när bokseriens handling plötsligt utspelas på sälöarna. Torak verkar ju inte så förtjust över miljöbytet, men jag tycker det bara är spännande. I den här boken gömmer sig en förrädare också, vilket bara ökar spänningen.

Grupp: Fantasy, spänning och vänskap

Ålder: ca. 10+

Betyg: ♥♥♥

Boken är skriven av: Michelle Paver


//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: Linnea

Kommer sakna din gamla blogg grymt mycket men det här blir väll bra? Lycka till med den nya bloggsidan ^^

2010-07-25 @ 20:30:01
URL: http://panfulinnea.blogg.se/
Postat av: JAKOB

Hej!

Braah att du skaffat en blogg igen :D Jag säger samma sak: Lycka till med din nya bloggsida :D //Jacke

2010-07-26 @ 22:19:26
URL: http://pandanjakob.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Tack båda två! :D

2010-07-27 @ 17:27:05
URL: http://ambersweet.blogg.se/
Postat av: jossan14 och momi321 på panfu

Jag gillar panfulinnea,s blogg!

2010-07-29 @ 11:34:08
URL: http://pingvinligan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0