Bokrecensioner: Arvtagaren (Eragon)

Hej allihopa! :)

Jag läste ut näst sista boken i bokserien Arvtagaren, men jag har ju inte recenserat de två första så... Jag tar och gör ett par lite kortare recensioner av alla tre! :)

Bokrecensioner:

Namn:
Eragon
Handlar om: Bondpojken Eragon är en helt vanlig sjuttonåring som lever i imperiet Alagaësia där den onda kungen Galbatorix härskar. Eragon har alltid gillat sagoberättaren Broms berättelser om drakryttare och deras makalösa drakar, men aldrig trodde han att de skulle bli verklighet. En dag när han är ute på jakt stöter han på en underlig sten, han för med den hem till byn Carvahall och håller den gömd i sitt hem utan att en enda själ vet om det. Vad är det för sten? Och har Brom någonting med det hela att göra?
Antal sidor: 560 st. i pocketformat
Kommentarer: Jag gillar nästan Eragon bäst av alla tre, den har liksom inte samma trevliga stämning som de andra. Sedan gillar jag Brom som karaktär också, senare i berättelsen kan jag avslöja att han har en mycket viktigare roll än man först anade.
Betyg: ♥♥♥♥♥
Eragon

Namn: Den äldste
Handlar om: Eragon måste nu ta sig till alvernas undangömda rike, Ellesméra. Där han ska få sin utbildning till drakryttare. Med sig till hjälp har han åtminstone Arya, men han anade aldrig att alvernas seder skulle vara så komplicerade. Samtidigt tvingas han kusin Roran strida hemma i Carvahall för sitt hem. Hur går resan till alverna, vem är Oromis och kommer Roran någonsin få sin Katrina med alla dessa motgångar?
Antal sidor: 687 st. i det formatet jag läste den
Kommenater: Den är inte riktigt lika bra som Eragon, men jag gillar den ändå. Jag blev lite frustrerad när den byter huvudkaraktär med jämna mellanrum. Man läser ett par kapitel med Eragon och när de blir som mest spännande så byter det kapitel och Roran är plötsligt huvudperson. Så när det är som mest spännande så byter det tillbaka, hrm... (skratt)
Betyg: ♥♥♥♥
Den äldste

Namn: Brisingr
Handlar om: Eragon och Roran är äntligen återförenade igen och det är dags att rädda Katrina, precis som Eragon lovat Roran. Men kommer de lyckas? Vem är det som Eragon träffar på i fängelsehålan? Och vad är det för uppdrag som väntar Eragon när han kommer tillbaka till Varden?
Antals sidor: 790 st. i det formatet som jag läste den.
Kommentarer: Jag tycker nästan att serien blir sämre och sämre ju längre man kommer, men ändå gillar jag storyn och alla karaktärer är så välgenomtänkta! Sedan väl i slutet rycker man till och önskar att fjärde boken kommer ut snart. :)
Betyg: ♥♥♥♥
Brisingr

Alla de tre första böckerna i serien Arvtagaren är ca. 12+ och böckerna är skrivna av Christopher Paolini!

//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: aye

Hejsan :)

Hoppas allt är bra med dig :D

Haft en bra dag idaG?

Många kramar<3

2010-12-27 @ 00:09:54
URL: http://ayesworld.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0