Bokrecension: Ondvinter

Hej allihopa! :)

Jag gillar verkligen temat i den här boken, till och med bokomslaget och rubriken gör mig drömsk! :D

Bokrecension:

Namn:
Ondvinter
Handlar om: Tvillingarna Sunia och Wulf bor med sin far en bit bort från byn. Folk har alltid verkat nästan lite rädda för deras far. Att det viskas en del bakom hans rygg har tvillingarna länge misstänkt. En dag när Sunia och Wulf lyckats övertala sin far till att få gå ut och jaga, vilket de sällan får, gör de som vanligt en fälla som deras far lärt dem. Det verkar som om de ska fånga en vessla, men när de äntligen fångat den visar det sig vara något helt annat... Vad är "Blodet" för någonting? Vad är det det för underlig trollramsa som de verkar få över sig? Vem är främlingen som besöker deras far den kvällen? Och framför allt: Vad är ondvinter?
Antal sidor: 281 st.
Kommentarer: Som sagt är storyn intressant och ganska trevlig, men en sak jag stör mig lite på är ett visst sätt det skrivs på. Det är "vi-form" i boken, men det kommer aldrig något "jag". Det blir liksom bara Wulf och Sunia... Men senare i boken blir det Sunia som blir i "jag-form" och man får följa äventyret med hennes tankar istället. Ursäkta, lite dåligt förklarat... Men det är svårt att förklara. Läs själv, råder jag er om ni inte förstår! ;)
Grupp: Fantasy, spänning, lite vänskap och dramatik.
Ålder: ca. 12+
Betyg: ♥♥♥♥
Boken är skriven av: Anders Björkelid
Ondvinter

//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Caroline

söt blogg :D

2010-12-02 @ 20:19:59
URL: http://carolineschoffel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0