Bokrecension: Huggtänder?

Hej allihopa! :)

Jag funderade till att börja med om jag skulle recensera den här eller inte, men när jag insåg hur mycket jag faktiskt tyckte om den så bestämde jag mig.
Jag antar att jag måste ta det hela från början:
För flera år sedan läste jag första boken i serien Smooch: Galen i Orlando. Innan jag hade skaffat blogg alltså. Sedan något år senare fick jag i julklapp boken De fördömdas cirkus, som är den tredej boken i serien egentligen... När jag läst boken insåg jag att det faktiskt var en fortsättning på en annan bok. Ganska just var jag i en bokhandel och såg den här boken. "Ja, den har jag sökt efter länge!" tänkte jag och köpte den. Nu har jag läst den här och inser att jag vill läsa fortsättningen, jag minns den inte så tydligt som jag vill och dessutom är böckerna ju riktigt bra!

Bokrecension:

Namn: Huggtänder?
Handlar om: Fran har enda sedan hon var tolv år haft en mycket speciell förmåga. När hon nuddar någon (helst hand) så känner hon den personens starkaste känslor för just det tillfället. Vad de tänker på o.s.v. Hon kan även röra vid saker för att ta reda på vad folk tänkt när de hållt i saken. För tillfället åker hon omkring tillsammans med sin mamma med en slags kringresande nöjesfält (eller vad man nu ska kalla det) vid namn Goth Fire. Fran vill tillbaka till sitt vanliga hem och återgå till ett normalt liv, Goth Fire är verkligen inte normalt. Skulle du kalla det normalt att en massa magiker, medium och diverse andra märkliga typer jobbar där? Knappast. Det hela vänds totalt när Fran träffar Benedikt, hennes vampyrkompis Imogens lillebrorsa. (som bara är några hundra år yngre än Imogen!)
Antal sidor: 188
Bokserien: Huggtänder? är egentligen andra boken i serien Smooch. De flesta böcker i den serien är fristående, men Huggtänder? är ett undantag. Det finns en fortsättning vid namn De fördömdas cirkus. (första boken heter Galen i Orlando, men den är fristående och inte ens av sammas författare som de här två)
Kommentarer: Huggtänder? är en jätterolig bok, jag skrattade en del när jag läste den. Många härliga karaktärer också. :)
Grupp: Fantasy, romantik, vänskap och mycket humor
Ålder: ca. 12-13+
Betyg: Jag skulle vilja ge högre men det skulle kännas en aningen överdrivet mycket... ♥♥♥♥
Boken är skriven av: Katie Maxwell


Förresten det som hänger över bokomslaget är ett bokmärke som följer med boken! ((skratt))

//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: Blunk

Intressant....

SeS ;)

2010-08-02 @ 16:25:19
URL: http://Har ingen blogg...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0